پنج مزیت شهروندی کانادا

پنج مزیت شهروندی کانادا

پنج مزیت شهروندی کانادا

مزایای شهروندی کانادا 2023

احساس تعلق به خانواده کانادایی یکی از دلایل بسیاری برای برداشتن گام نهایی در سفر مهاجرت به کانادا است .

دلایل خوبی برای انتقال از اقامت دائم به شهروندی کانادا وجود دارد. فراتر از امنیت و غرور همراه با شهروندی، مزایایی نیز وجود دارد که برای ساکنین دائمی در دسترس نیست . 

در اینجا پنج مزیت دریافت شهروندی کانادا آورده شده است .

  • نیازی به تمدید وضعیت نیست

اکثر کارت های روابط عمومی فقط پنج سال اعتبار دارند . در آن زمان، امکان برآورده شدن شرایط اقامت برای شهروندی وجود دارد . افراد مهنگامی که شهروند هستید، دیگر نیازی به تمدید وضعیت شهروندی خود نیست. گواهی شهروندی به طور نامحدود معتبر است. هنگامی که شهروند هستید، دیگر نیازی به تمدید وضعیت شهروندی خود نیست. گواهی شهروندی به طور نامحدود معتبر است . قیم دائم باید قبل از درخواست به مدت 1095 روز از پنج سال گذشته در کانادا حضور داشته باشند .

هنگامی که شهروند هستید، دیگر نیازی به تمدید وضعیت شهروندی خود نیست. گواهی شهروندی به طور نامحدود معتبر است .

  • فرصت های شغلی بیشتر

شهروندان کانادایی می توانند برای مشاغلی که برای ساکنان دائمی در دسترس نیستند درخواست دهند . برخی از مشاغل دولتی و برخی از مشاغلی که نیاز به گواهینامه امنیتی دارند فقط برای شهروندان کانادایی در دسترس هستند .

  • محافظت بهتر در برابر از دست دادن وضعیت

این امکان وجود دارد که مقیم دائم صرف نظر از مدتی که در کانادا زندگی کرده اند اخراج شوند. تنها در چند مورد می توان وضعیت شهروندی را لغو کرد . طبق قوانین کانادا، در صورتی که تابعیت فردی از طریق وکالت دروغین، کلاهبرداری یا پنهان کردن آگاهانه شرایط مادی به دست آمده باشد، می تواند سلب شود. دلایل دیگر برای لغو تابعیت به امنیت، نقض حقوق بشر یا بین المللی یا جنایات سازمان یافته مربوط می شود .

  • حق رای

شهروندان کانادایی می توانند در همه انتخابات رای دهند . آنها همچنین می توانند نامزد انتخابات شوند و در مورد مسائلی که برای کانادایی ها مهم است، نمایندگان رای دهندگان را نمایندگی کنند .

  • پاسپورت کانادایی

شهروندان به پاسپورت کانادایی دسترسی دارند . بسیاری از کشورها برای اهداف خاصی به دارندگان پاسپورت کانادایی اجازه ورود بدون ویزا را می دهند . کانادا نیز تابعیت دوگانه را به رسمیت می شناسد . اگر کشور محل تولد شما نیز تابعیت دوگانه را به رسمیت می شناسد، ممکن است بتوانید دو پاسپورت داشته باشید . اگر کشور شما تابعیت مضاعف را مجاز نمی‌داند، ممکن است بخواهید مزایا و معایب انتخاب یک پاسپورت را نسبت به دیگری تجزیه و تحلیل کنید .

نتیجه

حدود 86 درصد از ساکنان دائم کانادا شهروند می شوند که یکی از بالاترین نرخ ها در میان کشورهای غربی است .

زمانی که ساکنان دائمی شهروند کانادا می شوند، هم برای خودشان و هم به نفع کشور به طور کلی است . این به مهاجران حق رأی می دهد، آنها را قادر می سازد تا نفوذ سیاسی داشته باشند و مطالعات نشان می دهد که ممکن است فرصت های اقتصادی مهاجران را بهبود بخشد .

لینک مربوط به مقاله :

https://www.cicnews.com/2022/04/five-benefits-of-canadian-citizenship-0424133.html#gs.vwh8s2

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

پنج مزیت شهروندی کانادا پنج مزیت شهروندی کانادا
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

مریم مومنی

مریم مومنی

کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل، علاقه مند به قوانین حقوق بین الملل و قوانین مهاجرتی کشورها، کارشناس ارشد مهاجرت کانادا هلدینگ راز

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان